Bieżnie treningowe - Rodzeje i zalety treningu

Bieżnie treningowe  - Rodzeje i zalety treningu Bieżnia treningowa – najważniejsze cechy Trening na bieżni to bardzo popularna metoda poprawiania kondycji, spalania tłuszczu czy kształtowania sylwetki.
Jego zaletą jest stała dostępność, bezpieczeństwo oraz – w przypadku niektórych urządzeń – możliwość udostępniania wyników na portalach społecznościowych, skupiających osoby trenujące. Takie „ściganie się” z rywalami jest dla wielu źródłem ogromnej motywacji.
Systemy amortyzujące, obecne w części modeli, pozwalają dodatkowo na zachowanie stawów w optymalnym stanie, mimo podejmowania intensywnego wysiłku.

Na co zwrócić uwagę, przeglądając bieżnie treningowe?

Sklep sportowy o szerokim asortymencie powinien posiadać urządzenia w zróżnicowanych cenach, odpowiednie zarówno dla osób stawiających na pierwszym miejscu budżet, jak i tych które oczekują najwyższej jakości, bez względu na ponoszone koszty.

Podstawowe bieżnie sportowe dostępne są już za kilkaset złotych, podczas gdy sprzęt najwyższej klasy wart jest nawet 50 000 - 60 000 zł. Z czego wynika tak duża rozpiętość cenowa?
Poszczególne modele bieżni różnią się m.in. pod względem wielkości i jakości wyświetlacza oraz ilości dostępnych opcji, pozwalających na kontrolę treningu. Prostsze urządzenia pokazują czas treningu, prędkość, dystans i liczbę spalanych kalorii. Bardziej rozbudowane mogą natomiast zostać zsynchronizowane z telefonem, potrafią odtwarzać filmy w dobrej jakości, pozwalają na przygotowanie własnych programów treningowych, zapisywanie wyników podczas poszczególnych sesji oraz śledzenie postępów w długim okresie.

Ciekawą opcją, dostępną w droższych modelach, jest również wizualizacja treningu w terenie, z uwzględnieniem ukształtowania terenu.
Profesjonalna bieżnia chroni stawy, redukując szkodliwe oddziaływanie na ich strukturę. Dzięki temu trening jest mniej ryzykowny i nie powoduje skutków ubocznych, obecnych przy normalnym biegu oraz na zwykłej bieżni. Zalety treningu na bieżni? Posiadając w domu bieżnię, zyskuje się kilka solidnych udogodnień, z jakich nie można korzystać na siłowni bądź na świeżym powietrzu. Pierwszym z nich jest niezależność od pogody – nieprzyjemna aura, opady deszczu lub śniegu, potrafią zniechęcić niejedną osobę do wyjścia na zewnątrz, a trening wieczorami może być w niektórych okolicach wręcz niebezpieczny.

bieżnia treningowa do domu
Bieżnia do domu
pozwala uchronić się przed tymi czynnikami. Inną jej zaletą jest wysoka dostępność. Likwiduje się dzięki temu problem z ograniczonymi godzinami otwarcia lokalnej siłowni czy koniecznością czekania na swoją kolej, gdy lokal jest przepełniony. Część osób, zwłaszcza rozpoczynających treningi, boryka się z jeszcze jednym kłopotem. Obawiają się one reakcji i oceny ze strony innych ludzi. Nie warto dopuszczać do tego, żeby poczucie zawstydzenia i „trema” skutecznie niweczyły zapał do treningu. Bieżnia w domu pozwala na pełny komfort ćwiczeń również w tym zakresie.

Bieżnia – jak ćwiczyć aby schudnąć?

By pozbyć się zbędnych kilogramów, warto zaplanować swój własny trening na bieżni. Spalanie kalorii jest możliwe m.in. dzięki regularnemu podwyższaniu tętna, co można uzyskać dzięki stosowaniu interwałów. Warto w tym celu na zmianę zwiększać opór bieżni, kąt nachylenia i szybkość biegu oraz wracać do niewielkiego obciążenia organizmu.
Kilkukrotne powtórzenie takiej sekwencji (poprzedzone solidną rozgrzewką!) da o wiele większy efekt, niż długotrwałe, jednostajne bieganie. Ważnym czynnikiem podczas ćwiczeń na bieżni jest również dobranie odpowiedniego podkładu muzycznego. Nie bez powodu kluby fitness pełne są głośników, z których rozbrzmiewają energiczne, żywiołowe piosenki.
Dobierając „ścieżkę dźwiękową” uwzględniającą interwały dodatkowo wprawiamy się mocniej w rytm, co podwyższa naszą efektywność. Urozmaicony trening, oprócz intensywnego wysiłku na bieżni, może składać się również z ćwiczeń wykorzystujących hantle. Szybkie, dynamicznie wykonywane, ruchy ciężarkami o niewielkiej masie, będą doskonałym uzupełnieniem ćwiczeń na bieżni. Podobną rolę może spełniać skakanka czy kettlebell, a po zakończonym treningu warto rozmasować mięśnie przy pomocy foam–rollera.
This page uses cookie files to provide its services in accordance to Cookies Usage Policy. You can determine conditions of storing or access to cookie files in your web browser.
Close
pixel