Steppery - jaki wybrać i na co zwrócić uwagę

Steppery - jaki wybrać i na co zwrócić uwagę Steppery Samodzielna troska o kondycję i zdrowie nabiera coraz większego znaczenia, zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę dominujący obecnie tryb pracy.

Wiele osób prowadzi aktywność zawodową sprzed ekranu monitora, posiłkując się ewentualnie telefonem i sprzętem biurowym. Taki stan rzeczy prowadzi coraz większą część społeczeństwa do nadwagi, otyłości czy kłopotów z układem krążenia lub depresji. Istnieje łatwa recepta na te problemy.


Sprzęt do ćwiczeń
w domu może zajmować niewiele miejsca. Kettlebell, rower stacjonarny czy stepper jest poza tym zawsze dostępny, a brzydka pogoda na zewnątrz nie jest w stanie odwieść człowieka od choćby krótkiego treningu.

Wystarczy już kilkanaście minut dziennie, by dostrzec w niedługim czasie poprawę nastroju i kondycji.


Rodzaje  stepperów


Na rynku spotkać można kilka rodzajów urządzeń. Podstawowy z nich to taki, który składa się z dwóch pedałów i tłoków, zapewniających obciążenie. Dzięki temu trening jest bardziej efektywny, niż zwykłe chodzenie lub jogging.

Stepery skrętne
Steppery skrętne pozwalają dodatkowo na pracę mięśni pośladków, brzucha i bioder, za sprawą dodatkowego zakresu ruchu pedałów.

Steppery z linkami
Innym rodzajem urządzeń są steppery z linkami, dzięki którym ćwiczyć można również górne partie mięśni – ramiona, przedramiona, barki i tułów.
Zapewniają więc one kompleksowy trening, zajmując niewiele miejsca w pomieszczeniu, a po zakończeniu ćwiczeń można je schować np. do szafy.

Istotne udogodnienia, które zapewnia część urządzeń to wyświetlacze, podające czas treningu liczbę kroków i spalonych kalorii. Przed wyborem odpowiedniego modelu, warto zwrócić uwagę na wymiary stopek (czy zapewnią one komfortowe warunki podczas wykonywania ćwiczeń), dopuszczalną maksymalną wagę użytkownika oraz obecność płóz antypoślizgowych, zapewniających dodatkowe bezpieczeństwo.

Dużym atutem jest również płynna regulacja obciążenia, pozwalająca na stopniowe aplikowanie sobie coraz większego wysiłku. Urządzenia wysokiej klasy, skonstruowane zostały z użyciem trwałych tworzyw, pozwalających czerpać satysfakcję z treningu przez długie lata. Zaletą wielu modeli są również kółka transportowe, ułatwiające przestawianie sprzętu.


Które mięśnie modeluje stepper?



Trening na stepperze to przede wszystkim solidna dawka pracy dla łydek i ud, które – przy odpowiedniej regularności – zyskują wygląd jak z magazynów poświęconych fitnessowi.

Steppery skrętne dodatkowo pozwalają modelować pośladki, biodra i brzuch. Taki kompleksowy trening może być wzbogacony również o ćwiczenia z ekspanderami (linkami), dzięki czemu niemal całe ciało jest aktywne.
Niektóre z modeli pozwalają także na ustanowienie programów sterowanych tętnem, co sprawia że stepper „dopasowuje się” do osoby trenującej. Możliwość zapisywania wyników będzie natomiast świetnym bodźcem do podejmowania coraz to większych wyzwań, a kolejne sukcesy wpłyną na wzrost samooceny i satysfakcji z treningów.


Stepper – jak ćwiczyć?


Podstawą, którą należy sobie przyswoić rozpoczynając ćwiczenia na stepperze, jest systematyczność. Lepsze efekty przynosi regularny wysiłek, niż sporadyczne zrywy „od święta”. Przed rozpoczęciem właściwego treningu należy też pamiętać o krótkiej rozgrzewce (jeszcze bez urządzenia) polegającej np. na wykonaniu serii przysiadów i pajacyków. Warto również przewietrzyć pomieszczenie i ułożyć swoją własną składankę muzyczną, dodającą motywacji i energii podczas treningu. Podobnie, jak w przypadku ćwiczeń na innych przyrządach lub nawet bez nich (np. podczas wykonywania pompek lub brzuszków), pracę poszczególnych części mięśni można regulować poprzez zmianę postawy. Lekkie wychylenie do przodu bądź do tyłu lub wykonywanie w poszczególnych seriach płytszych oraz głębszych ruchów spowodują, że trening będzie kompletny. Można to ocenić, analizując swoje odczucia po treningu.
Brak ogólnego zmęczenia i poczucia przebytego wysiłku w mięśniach można uznać za objawy zbyt lekkich ćwiczeń. Wszystko, co wartościowe, wymaga poświęcenia – w przypadku treningu jest to zmęczenie i pewna doza bólu w mięśniach.
This page uses cookie files to provide its services in accordance to Cookies Usage Policy. You can determine conditions of storing or access to cookie files in your web browser.
Close
pixel