Materace gimnastyczne

ilość znalezionych towarów: 3

Materace gimnastyczne niezbędne podczas ćwiczeń

Spotykamy się z nimi już od najmłodszych lat – w przedszkolu, a potem w szkole. Są one także niezbędnym wyposażeniem siłowni, studiów fitness, jak też gabinetów rehabilitacyjnych. Materace gimnastyczne pełnią funkcję ochronną podczas wykonywania ćwiczeń, zabezpieczają przed upadkiem na twardą powierzchnię i minimalizują ryzyko urazów.

Materace do ćwiczeń gimnastycznych powinny zatem znaleźć się w szkołach, studiach fitness, siłowniach i innych miejscach przeznaczonych do treningu. Niektórzy decydują się na materace przy aranżowaniu siłowni w zaciszu własnego domu, chcąc stworzyć bezpieczne dla siebie miejsce, w którym bez większych ograniczeń będą mogli przeprowadzić trening.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie materaca gimnastycznego?

Na trwałość, komfort ćwiczeń i bezpieczeństwo z wykorzystaniem materaca wpływ ma wiele czynników, wśród nich są: materiał, wypełnienie materaca, jego twardość, grubość i rozmiar. Dobrej jakości materace do ćwiczeń gimnastycznych wykonane są ze skóry syntetycznej. Jest to materiał trwały i wytrzymujący dużą siłę nacisku. Chcąc wydłużyć jego żywotność, należy unikać ćwiczenia na nim w obuwiu, co mogłoby go uszkodzić. Unikaj wypełnienia zwykłą pianką tapicerską. Profesjonalny materac wypełniony jest pianką poliuretanową wtórnie spienioną. Takie wykonanie chroni przed jego odkształceniem, doskonale amortyzuje, a także jest bardzo elastyczny.

Jeżeli chodzi o twardość materaca, to należy ją dostosować do rodzaju wykonywanych ćwiczeń. Do szkół i codziennych ćwiczeń najlepiej sprawdzi się materac miękki oznaczony symbolem T60. Uniwersalny jest materac T90 o średniej twardości. Przy sportach walki polecamy wybór materaca twardego T120. Standardowe materace gimnastyczne mają wymiary 200 x 120 cm. W większości przypadków jest to rozmiar wystarczający, aby komfortowo i bezpiecznie wykonywać ćwiczenia. Przy większych powierzchniach treningowych można materace połączyć ze sobą.

Ostatnią ważną kwestią jest grubość materaca. Miękkie powinny być grubsze i mieć 10 cm, z kolei twarde 5 cm. Alternatywą dla materacy są maty gimnastyczne. Nie sprawdzą się one przy każdym treningu, dlatego polecamy je szczególnie do fitnessu, Yogi i treningów domowych.

This page uses cookie files to provide its services in accordance to Cookies Usage Policy. You can determine conditions of storing or access to cookie files in your web browser.
Close
pixel